Toolbox for crisis communications in tourism : checklists and best practices
Tipo de material: TextoDetalles de publicación: Madrid : World Tourism Organization (UNWTO), c2011Edición: 1st edDescripción: v, 108 p. : il. ; 29 cmISBN:- 9284413656
- 9789284413652
- OMT. Organización Mundial de Turismo
- G 155 .A1 T66
- También disponible en versión electrónica
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Biblioteca de origen | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros para consulta en sala | Biblioteca Antonio Enriquez Savignac | Biblioteca Antonio Enriquez Savignac | COLECCIÓN RESERVA | G 155 .A1 T66 (Navegar estantería(Abre debajo)) | 1 | No para préstamo | Turismo Sustentable y Gestión Hotelera | 029257 |
Navegando Biblioteca Antonio Enriquez Savignac estanterías, Colección: COLECCIÓN RESERVA Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
También puedes consultar este libro en formato electrónico a través de la base de datos de la OMT
Background -- Specifics, chances and challenges of crisis communications -- Core rules of effective and responsible crisis communications -- Preparing and training -- Using new media -- Measuring results -- Crisis communications tools -- Templates
"Crisis communications is a crucial element of a good crisis management system. It helps limit the negative impact of a crisis by addressing the information needs of all industry stakeholders in an efficient, timely and responsible manner. Against this background, UNWTO has developed for the National Tourism Organizations (NTOs), Destination Management Organizations (DMOs) and private sector organizations involved in travel and tourism, this comprehensive, up-to-date Toolbox on Crisis Communications in Tourism. It includes step-by-step protocols, checklists, sample templates configured by type of crisis and media categories, guidelines for measuring effectiveness, best practices and a special chapter fully dedicated to the use of social media in times of crisis. This Toolbox serves as a practical guide for travel and tourism stakeholders, to effectively address the challenges generated by crises."-- Página Web de la OMT
También disponible en versión electrónica
Fondos PIFI Compra