The complete guide to knowledge management : a strategic plan to leverage your company's intellectual capital / Edna Pasher y Tuvya Ronen.
Tipo de material: TextoIdioma: Inglés Editor: Hoboken, N.J. : Distribuidor: John Wiley, Fecha de copyright: ©2011Edición: 1a ediciónDescripción: xvii, 204 páginas : ilustraciones, gráficas ; 23.5 x 16 cmTipo de contenido:- texto
- sin medio
- volumen
- 9780470881293 (pasta dura)
- 658.4/038 22
- HD 30 .2 P375 2011
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Biblioteca de origen | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros para consulta en sala | Biblioteca Antonio Enriquez Savignac | Biblioteca Antonio Enriquez Savignac | COLECCIÓN RESERVA | HD 30 .2 P375 2011 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Ejem.1 | No para préstamo (Préstamo interno) | Ingeniería en Datos e Inteligencia Organizacional | 042740 |
Incluye referencias bibliográficas e índice.
Chapter 1: The Motivation toward Knowledge Management: Combining the Tactical with the Strategic. --
Chapter 2: Making the Business Case for Managing Intellectual Capital. --
Chapter 3: The Importance of Strategy in Knowledge Management. --
Chapter 4: The Role of Culture in a Successful Knowledge-Creating and Knowledge-Sharing Organization. --
Chapter 5: The Human Focus: Understanding and Managing Knowledge Workers. --
Chapter 6: Managing Interactions for Knowledge Creation and Sharing. --
Chapter 7: Capturing and Reusing Knowledge. --
Chapter 8: The Customer Focus: Harnessing Customer Knowledge through Meaningful Interactions. --
Chapter 9: Measuring and Managing the Performance of Proper Knowledge Work. --
Chapter 10: Innovating for a New Beginning. --
Conclusion: Implementing Knowledge Management: A Step-by-Step Process. --
"A straightforward guide to leveraging your company's intellectual capital by creating a knowledge management culture The Complete Guide to Knowledge Management offers managers the tools they need to create an organizational culture that improves knowledge sharing, reuse, learning, collaboration, and innovation to ensure mesurable growth. Written by internationally recognized knowledge management pioneers, it addresses all those topics in knowledge management that a manager needs to ensure organizational success. Provides plenty of real-life examples and case studies Includes interviews with prominent managers who have successfully implemented knowledge management structures within their organizations Offers chapters composed of short theoretical explanations and practical methods that you can utilize, based primarily on hands-on author experience Taking an intellectual journey into knowledge management, beginning with an understanding of the concept of intellectual capital and how to establish an appropriate culture, this book looks at the human aspects of managing knowledge workers, promoting interactions for knowledge creation and sharing."-- Proporcionado por el editor.
"Una guía sencilla para aprovechar el capital intelectual de su empresa mediante la creación de una cultura de gestión del conocimiento. La Guía completa para la gestión del conocimiento ofrece a los gerentes las herramientas que necesitan para crear una cultura organizacional que mejore el intercambio, la reutilización, el aprendizaje, la colaboración y la innovación del conocimiento para garantizar un crecimiento medible. Escrito por pioneros de la gestión del conocimiento reconocidos internacionalmente, aborda todos los temas de la gestión del conocimiento que un gerente necesita para asegurar el éxito de la organización. Proporciona muchos ejemplos de la vida real y estudios de casos. Incluye entrevistas con gerentes destacados que han implementado con éxito estructuras de gestión del conocimiento dentro de sus organizaciones Ofrece capítulos compuestos por breves explicaciones teóricas y métodos prácticos que puede utilizar, basados principalmente en la experiencia práctica del autor. Emprender un viaje intelectual hacia la gestión del conocimiento, comenzando con la comprensión del concepto de capital intelectual y cómo establecer una cultura apropiada, este libro analiza los aspectos humanos de la gestión de trabajadores del conocimiento, promoviendo interacciones para la creación y el intercambio de conocimientos".--