Teaching for Understanding with technology / Martha Stone Wiske, Kristi Rennebohm Franz y Lisa Breit.
Tipo de material: TextoIdioma: Inglés Series Jossey-Bass education seriesEditor: San Francisco, CA : Distribuidor: Jossey-Bass, Fecha de copyright: ©2005Edición: 1a ediciónDescripción: xxii, 152 páginas ; 28 x 21 cmTipo de contenido:- texto
- sin medio
- volumen
- 9780787972301
- 371.33 22
- LB 1028 .3 W569 2005
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Biblioteca de origen | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Notas | Fecha de vencimiento | Código de barras | Reserva de ítems | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros para consulta en sala | Biblioteca Antonio Enriquez Savignac | Biblioteca Antonio Enriquez Savignac | COLECCIÓN RESERVA | LB 1028 .3 W569 2005 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Ejem.1 | No para préstamo (Préstamo interno) | Ingeniería en Datos e Inteligencia Organizacional | 042742 |
Incluye referencias bibliográficas e índice.
PART ONE: Overview of Teaching for Understanding with Technology. --
Chapter 1. What Is Teaching for Understanding? --
Chapter 2. Using New Technologies to Teach for Understanding. --
PART TWO: The Elements of the Teaching for Understanding Framework. --
Chapter 3. Generative Topics and New Technologies. --
Chapter 4. Understanding Goals and New Technologies. --
Chapter 5. Performances of Understanding and New Technologies. --
Chapter 6. Ongoing Assessment and New Technologies. --
Chapter 7. Learning in Reflective, Collaborative Communities with New Technologies. --
PART THREE: Learning to Teach for Understanding. --
Chapter 8. How Teachers Learn to Teach with New Technologies. --
Chapter 9. Learning for the Future. --
Teaching for Understanding with Technology shows how teachers can maximize the potential of new technologies to advance student learning and achievement. It uses the popular Teaching for Understanding framework that guides learners to think, analyze, solve problems, and make meaning of what they've learned. The book offers advice on tapping into a rich array of new technologies such as web information, online curricular information, and professional networks to research teaching topics, set learning goals, create innovative lesson plans, assess student understanding, and develop communities of learners. Proporcionado por el editor.
Teaching for Understanding with Technology muestra cómo los maestros pueden maximizar el potencial de las nuevas tecnologías para promover el aprendizaje y el rendimiento de los estudiantes. Utiliza el popular marco de enseñanza para la comprensión que guía a los alumnos a pensar, analizar, resolver problemas y dar sentido a lo que han aprendido. El libro ofrece consejos sobre cómo aprovechar una amplia gama de nuevas tecnologías, como información web, información curricular en línea y redes profesionales para investigar temas de enseñanza, establecer objetivos de aprendizaje, crear planes de lecciones innovadores, evaluar la comprensión de los estudiantes y desarrollar comunidades de estudiantes.