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Essentials of marketing research / Joseph F.Hair, Jr., David J. Ortinau, , Dana E. Harrison

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoIdioma: Inglés Editor: New York : Distribuidor: McGraw hill, Fecha de copyright: ©2021Edición: 5a ediciónDescripción: xx,428 páginas : ilustraciones, gráficas, tablas ; 26 x 21 cmTipo de contenido:
  • texto
Tipo de medio:
  • sin medio
Tipo de soporte:
  • volumen
ISBN:
  • 9781260575781
Tema(s): Clasificación CDD:
  • 23 658.83 HAI
Clasificación LoC:
  • HF5415 .2 H153 2021
Contenidos:
Marketing Research for Managerial Decision Making -- The Marketing Research Process and Proposals -- Secondary Data, Literature Reviews, and Hypotheses -- Exploratory and Observational Research Designs and Data Collection approaches -- Descriptive and Causal Research Designs -- Sampling: Theory and Methods -- Measurement and Scaling -- Designing the Questionnaire -- Qualitative Data Analysis -- Preparing Data for Quantitative Analysis -- Basic Data Analysis for Quantitative Research -- Examining Relationships in Quantitative Research -- Communicating Marketing Research Findings
Resumen: Essentials of Marketing Research uses an application-oriented approach to equip students with tools and skills necessary to solve business problems and maximize opportunities. The authors' years of practical market research experience is evidenced thorough their treatment of qualitative research, to their coverage of sample size rules-of-thumb, background literature reviews, and new market research tools and techniques. This latest 5th edition gives students a strong command of market research principles, while being concise enough for with cases & other course projects. A continuing case and corresponding data sets included. Available with McGraw-Hill Connect® and SmartBook 2.0. Resumen: Essentials of Marketing Research utiliza un enfoque orientado a aplicaciones para equipar a los estudiantes con las herramientas y habilidades necesarias para resolver problemas comerciales y maximizar las oportunidades. Los años de experiencia práctica en investigación de mercado de los autores se evidencian en su tratamiento de la investigación cualitativa, en su cobertura de reglas generales sobre el tamaño de la muestra, revisiones de literatura de antecedentes y nuevas herramientas y técnicas de investigación de mercado. Esta última quinta edición brinda a los estudiantes un sólido dominio de los principios de la investigación de mercado y, al mismo tiempo, es lo suficientemente concisa para abordar casos y otros proyectos del curso. Se incluye un caso continuo y los conjuntos de datos correspondientes. Disponible con McGraw-Hill Connect® y SmartBook 2.0.
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Incluye glosario e índice.

Marketing Research for Managerial Decision Making --
The Marketing Research Process and Proposals --
Secondary Data, Literature Reviews, and Hypotheses --
Exploratory and Observational Research Designs and Data Collection approaches --
Descriptive and Causal Research Designs --
Sampling: Theory and Methods --
Measurement and Scaling --
Designing the Questionnaire --
Qualitative Data Analysis --
Preparing Data for Quantitative Analysis --
Basic Data Analysis for Quantitative Research --
Examining Relationships in Quantitative Research --
Communicating Marketing Research Findings

Essentials of Marketing Research uses an application-oriented approach to equip students with tools and skills necessary to solve business problems and maximize opportunities. The authors' years of practical market research experience is evidenced thorough their treatment of qualitative research, to their coverage of sample size rules-of-thumb, background literature reviews, and new market research tools and techniques. This latest 5th edition gives students a strong command of market research principles, while being concise enough for with cases & other course projects. A continuing case and corresponding data sets included. Available with McGraw-Hill Connect® and SmartBook 2.0.

Essentials of Marketing Research utiliza un enfoque orientado a aplicaciones para equipar a los estudiantes con las herramientas y habilidades necesarias para resolver problemas comerciales y maximizar las oportunidades. Los años de experiencia práctica en investigación de mercado de los autores se evidencian en su tratamiento de la investigación cualitativa, en su cobertura de reglas generales sobre el tamaño de la muestra, revisiones de literatura de antecedentes y nuevas herramientas y técnicas de investigación de mercado. Esta última quinta edición brinda a los estudiantes un sólido dominio de los principios de la investigación de mercado y, al mismo tiempo, es lo suficientemente concisa para abordar casos y otros proyectos del curso. Se incluye un caso continuo y los conjuntos de datos correspondientes. Disponible con McGraw-Hill Connect® y SmartBook 2.0.

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